تبلیغات

املاک تبریز، تمرکز شما را هنگام خرید آپارتمان، به وضعیت تاسیساتی ملک، معطوف می دارد.

املاک تبریز، تمرکز شما را هنگام خرید آپارتمان، به وضعیت تاسیساتی ملک، معطوف می دارد.

املاک تبریز، برای خرید آپارتمان در تبریز، به شما توصیه می کند که سیستم های تاسیساتی ملک را، به خوبی بررسی کنید!

شاید در لحظه اول بازدید از یک ملک، نمای بیرونی و هنگام بازدید از داخل واحد، تمیزی و نمای داخلی، به چشم آید، اما یک نفس عمیق بکشید و به یاد بیاورید که نما، مهم است، اما برای مهمان!

شما به عنوان صاحب خانه یا ساکن، باید با تمام مسائل ملک خود، دست و پنجه نرم کنید؛ پس برای یافتن بهترین مورد میان گزینه های مختل، بهتر است نگاه عمیق تری داشته باشید.

اگر بخواهید خودتان در ملکی که خریده اید ساکن شوید برای رفاه خود و خانواده تان و همچنین اگر می خواهید ملک خریداری شده را رهن یا اجاره دهید، برای آنکه اقبال بیشتری در نزد متقاضیان معامله داشته باشد و زمان فروش نیز، به عنوان مورد مناسب تر به حساب آید، بهتر است در زمان بازدید و پیش از خرید از کیفیت تجهیزات و چگونگی وضعیت سیستم تاسیساتی منزل، مطمئن شوید.

املاک تبریز در مورد بررسی تاسیسات ملک مورد معامله، نکاتی را برای شما بر می شمارد.

در ابتدای امر، باید توضیح دهیم که منظور از تاسیسات ملک، چه مواردی است؟

سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، عایق بندی، سیستم خنک کننده و گرمایشی، برق کشی و سیستم الکتریکی، خطوط انتقال برق و آب و ...بخش های تاسیساتی ملک محسوب می شوند.

اما برای این موارد، چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

املاک تبریز

شکل 1: املاک تبریز

تاسیسات ساختمان به دو بخش کلی تقسیم می شود که یکی همان سیستم خصوصی است که در هر یک از واحدهای آپارتمان اجرا شده و مورد استفاده است و دومی انشعابات و اتصالات و سیستم مشترکی است که در بخش های مشا ساختمان، قرار می گیرد و مورد استفاده کل واحدها است.

البته در مورد آپارتمان، به ویژه ساختمان های با تعداد واحد زیاد و مجتمع های مسکونی، خواه ناخواه، سیستم تاسیساتی هر واحد بر سیستم های مشترک اثر می گذارد، بنابراین به یاد داشته باشید که صرفا نمی توانید از کیفیت سیستم داخل واحد خود صرف نظر کنید چون در صورت بروز مشکل در تاسیسات، دیر یا زود مشکل واحد شما به سایر بخش های تاسیساتی مشترک ساختمان تسری می یابد و در این صورت نه فقط برای تعمیر سیستم واحد خود بلکه برای تعمیر سیستم های مشترک و جلب رضایت و پرداخت خسارت احتمالی به همسایگان خود، به دردسر می افتید.

اکنون اهمیت کیفیت تاسیسات یک ساختمان، بیشتر قابل درک است.

تاسیسات سیستم لوله کشی

یکی از مهمترین بخش های تاسیساتی ملک، مربوط به سیستم لوله کشی است که شامل جنس لوله ها، نحوه اتصالات، عایق بندی و نقشه لوله کشی است.

لوله کشی شامل لوله های انتقال دهنده آب و نیز کانال های دفع فاضلاب و چاه های واحد است.

املاک تبریز

شکل 2: هنگام خرید ملک به وضعیت تاسیساتی آن توجه کنید.

لوله کشی آب ساختمان

در مورد لوله کشی آب، دو نوع لوله کشی در ساختمان وجود دارد، یکی لوله کشی روکار و دیگری، توکار

در سال های اخیر، به دلایل زیادی که مربوط به همان رفاه و تضمین کیفیت و دسترسی ساده و سریع به سیستم لوله کشی جهت نیاز احتمالی به تعمیرات و عیب یابی، استفاده از لوله کشی روکار بیشتر رواج یافته است.

درست است که شاید ظاهر لوله های روکار، چندان خوش به مذاق نیاید اما دوباره تاکید می کنیم، به ویژه در مورد بخش تاسیسات ملک، اولویت با کیفیت است نه زیبایی ظاهری ضمن اینکه با رواج بیشتر سیستم رو کار، خوشبختانه، تکنیک ها و ابزار جدیدی برای این مورد در بازار وجود دارد و در ساخت و ساز به کار می رود که تا حد زیادی نمای خوبی داشته و حتی گاها به عنوان بخشی از طراحی داخلی نیز، طبقه بندی می شوند.

مورد مهم در ارتباط با لوله کشی آب ساختمان این است که بهتر است امکان قطع آب هر واحد به صورت جداگانه وجود داشته باشد تا در صورت نیاز به تعمیر لوله کشی آب در یک واحد، الزام به قطع آب ساختمان و سایر واحدها نباشد.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

در مورد چاه های فاضلاب، استفاده صحیح از لوله های با کیفیت همراه با عایق بندی اصولی به ویژه در سرویس بهداشتی و حمام، بسیار اهمیت دارد. اتصالات لوله ها، بخشی است که بیشتر از همه در معرض نشت و خرابی قرار می گیرد و باید به خوبی و محکم انجام شده و عایق بندی گردد.

هنگام خرید ملک، آسایش خود را هنگام سکونت در آن، در نظر بگیرید



شکل 3: هنگام خرید ملک، آسایش خود را هنگام سکونت در آن، در نظر بگیرید

جالب است بدانید به خصوص در مورد ساختمان های نوساز، بیشتر باید به لوله کشی فاضلاب دقت کنید زیرا ساختمان کلید نخورده و هنوز تست نشده است و ممکن است گرفتگی یا نشتی در لوله ها وجود داشته باشد، همچنین در این ساختمان های نوساز به علت نشست ساختمان به مرور زمان به ویژه در سال اول، اگر اتصالات لوله های آب و فاضلاب، درست انجام نشده باشد، امکان جابه جایی و شکستگی و در رفتگی لوله ها و نشت آب وجود دارد.

عمق چاه توالت، سیفون و قطر چاه، از دیگر مسائلی است که بهتر است مد نظر قرار دهید، بیشتر مشکلات تاسیساتی ساختمان به ویژه آن دسته از مسائلی که موجب دردسر برای دیگر واحدها می شود، همین بخش لوله های فاضلاب است که در صورت خرابی، امکان نشت و نم زدن آب به سایر واحدها، دردسرهای فراوان و هزینه های بالایی به همراه خواهد داشت.

در مورد چاه مشترک، سیستم ناودان و فاضلاب پشت بام ( به ویژه برای واحدهای مشرف به پشت بام )، سیستم فاضلاب داخل پارکینگ و حیاط و نحوه اتصال فاضلاب ساختمان به فاضلاب شهری ( به ویژه در مورد واحدهای طبقات اول )، بسیار دقت نمایید.

شیرآلاتی که نصب شده است، بهتر است از کیفیت خوبی برخوردار باشد و در صورت نیاز به تعویض آن ها، در همان ابتدای بازدید از ملک، این موارد را به درستی از نظر بگذرانید.   

شکل 4: مهمتر از نمای زیبا، برای خرید خانه، چه ملاکی را باید در نظر گرفت؟

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...